Saturday 23 May 2015

Pandan Layer Cake

Assalamualaikum n selamat sejahtera semua,
post sebelum nie saya ada sebut tentang Pandan Layer Cake kan?
Alhamdulillah,akhirnya siap juga pagi tdi,walaupun penat dgn kerja di pejabat tp sy tetap teruskan juga membaking utk customer.walaupun decoration ada kesilapan teknikal cit tp comment dr customer nie sgt positive😁



boleh tengok cara saya sediakan kek sponge, saya advise kene buat your own way to get the smooth and fluffy sponge cake - Click Herehttp://bieyha84.blogspot.com< ...so nak dapatkan ke'standard'an tu kene la practice selalu hihi😁😁😁


Ok nie ada tips bagi sesiapa yg br ingin cuba membuat kek pandan layer nie

Bagi yang kali pertama membuat kek ini, mungkin semasa melapis kek dengan kastad akan mengambil masa sedikit. Bila masa panjang, kemungkinan adunan kastad akan mula mengeras dan ini menyukarkan proses merata kastad pada kek.
Tapi, jangan khuatir... Kalau lihat kastad di dalam periuk tu mula mengental, just tambah sikit air biasa atau santan dan kacau kejap di atas api dapur. Nanti kastad tu akan cair semula. So bolehlah terus menyambung kerja melapis kek tdi.


 Okay nie step yg saya lakukan  untuk menghasilkan pandan layer cake ..cubalah ye,mna taw decoration and semua lgi cantik dr yg saya lakukan..insyaallah💜💜💜






No comments:

Author